پکیج (پروتکل) درمان بازسازی شناختی معنایی
پکیج (پروتکل) درمان بازسازی شناختی معنایی در 22 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
پکیج (پروتکل) درمان بازسازی شناختی معنایی در 22 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
ویژگی های فایل:
شامل 12 جلسه درمانی
بصورت آموزش گروهی و دارای توضیحات کامل هر جلسه
22 صفحه ورد قابل ویرایش
با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.
این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط میباشد.
فهرست مطالب:
پیش جلسه (جلسه مقدماتی)
جلسه اول
هدف:آشنایی با اهداف و قواعد گروه: ایجاد ارتباط و همدلی
جلسه دوم
اهداف:شناسایی افکار به عنوان علل ناراحتی و آشفتگی شناسایی توالی میانشناخت ها و انگیزه ها - رفتارها، احساس ها یاداوری قواعد و توصیه های گروه و تاکید بر لزوم رعایت آن در طول دوره
جلسه سوم
هدف: شناسیی توالی میان شناخت ها و انگیزه ها ارائه یک مثال با 3 موقعیت توسط مشاور برای آشنا شدن اعضا و چگونگی کنار آمدن با هیجآن های دردسر ساز
جلسه چهارم
اهداف برسی توالی میان شناخت ها و انگیزه ها بررسی، ارزیابی و اصلاح شناخت ها ارائه اطلاعات راجع به نقش شناخت و معرفی فرمول ABC
جلسه پنجم
هدف: بازبینی فهم مراجعین از نتایج الگوی ABC ایجاد بینش در اعضا درباره نقش موثر باورها (B)
جلسه ششم
اهداف: سنجش افکار اتوماتیک و تحریف های شناختی ایجاد بینش نسبت به این که افراد با تکرار افکار نامعقول خود باعث ادامه آشفتگی می شوند.
جلسه هفتم
اهداف: ایجاد بینش نسبت به اینکه تکرار افکار نامعقول باعث ادامه آشفتگی فرد می شوند
جلسه هشتم
اهداف: شناخت و ردیابی خطاهای شناختی مهم در افکار توسط اعضای گروه
جلسه نهم
اهداف: شناخت و ردیابی باورهای غیرمنطقی
جلسه دهم
اهداف: شناخت و چالش با باورهای غیر منطقی از طریق ایفای نقش اعضا به پنج گروه سه نفری تقسیم و هر یک یکی از باورهای غیر منطقی محول شد تا پس از بحث و گفتگو و فهم مشترک آنرا به چالش بکشند که چرا غیر منطقی است؟
جلسه یازدهم
اهداف: شناخت و چالش با باورهای غیر منطقی از طریق ایفای نقش
جلسه دوازدهم
اهداف: توضیح و بازبینی انواع بینش ها در مراجع جمع بندی
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:
جلسه اول
هدف:
آشنایی با اهداف و قواعد گروه: ایجاد ارتباط و همدلی
ا- مشخص کردن اهداف فرایند مشاوره گروهی
2-توضیح
خطوط کلی جلسات برای اعضای گروه: تاکید بر مسئولیت پذیری احقوق مساویی
اعضای گروه رعایت اصل راز داری اتوجه وتعامل مداوم بین اعضا شرکت منظم اعضا
در زمان و تاریخ اعلام شده جلسات ضرورت انجام دادن تکالیف بین جلسات داشتن
رویکرد توجه آمیز و امیدوارانه اتوجه به رویکرد تعلیمی از طریق حمایت،
چالش و مواجهه بین اعضا داشتن مشارکت و رویکرد حمایت گرایانه با سایر اعضا و
رهبر
این یک برنامه روانی - تربیتی فعال با عنوان "بازسازی شناختی "
است که هدفش ایجاد شرایط مناسب برای تسهیل یادگیری و رشد است به نحوی که
شما خودتان را مدیریت کنید. اعضا بایستی مهارت های جدید را با کمک رهبر
گروه یاد بگیرند سپس این مهارت ها را بکار برده و از آن ها برای مقابله با
مشکلات زندگی روزمره شان استفاده کنند. قطعا" در سایه " تمرین، تمرین و
تمرین " می توانید به نتایج موفقیت آمیزی برسید. بر کار تمرکز کنید و برای
رسیدن به نتیجه عجله نکنید با تمرین و خوش بینی به آنچه مورد نظرتان هست می
رسید.
جلسه دوم
اهداف:
شناسایی
افکار به عنوان علل ناراحتی و آشفتگی شناسایی توالی میانشناخت ها و انگیزه
ها - رفتارها، احساس ها یاداوری قواعد و توصیه های گروه و تاکید بر لزوم
رعایت آن در طول دوره.
استفاده از تمرینات گروه های کوچک دو یا سه نفره با ساختار برای آشنایی بیشتر
تمرین بحث و گفتگوی گروهی:
بنظر شما چه چیزی انگیزه ها، رفتارها و احساسات ما را شکل می دهد؟ چرا گاهی دچار احساسات نا خوشایند می شویم ؟
با
طرح این سوالات و ایجاد تحریک ذهنی از اعضا خواسته می شود مثال هایی از
زندگی خود در گروه بیان کنند به نحوی که رابطه بین ابعاد مختلف (رفتار،
فکر، احساس) مشخص شود و اهمیت آن مورد تاکید قرار گیرد. شرایطی را در زمان
حال تصور کنید بنحوی که گویی هم اکنون در حال رخ دادن است چه اتفاقی افتاد؟
منشاء آن کجا بود؟ " تا جایی اعضا را هدایت کنیم تا به موضوع افکار نگران
کننده خود اشاره کنند"